Leadgeneratie

Slechte leadgeneratie is voor veel salesteams een belangrijke oorzaak van extreem lage new business.

In veel branches is jaarlijks 15% verloop van klanten. Aanwas van nieuwe klanten is dus een keiharde noodzaak!

  • Gezamenlijke vaststelling van de criteria waaraan de belangrijkste doelgroepen moeten voldoen; Validatie van de waarde propositie en samenstelling DMU

  • Check + optimalisatie LinkedIn profiel leden van het salesteam

  • Inrichten eerste campagne met unieke leadgeneratie tool en uitleg dashboard

  • Evaluatie voortgang na 2 & 4 weken

  • Vaststelling conversies en verbeteringsvoorstel

  • Leadgeneratie 2de en 3de graad contacten in gewenste doelgroepen

  • Nurture campagnes 1e graad contacten

  • Uitnodiging campagne voor webinars/events 1e graad

  • Introductie nieuwe producten bij de juiste doelgroep

Wanneer er behoefte is om de markt permanent gestructureerd en efficiƫnt te benaderen.

  • Alle accountmanagers die verantwoordelijk zijn voor new business, cross- en upsell

  • De sales directeur/manager voor monitoring en bijsturen teamleden