Slechte leadgeneratie is voor veel salesteams een belangrijke oorzaak van extreem lage new business.
In veel branches is jaarlijks 15% verloop van klanten. Aanwas van nieuwe klanten is dus een keiharde noodzaak!
Gezamenlijke vaststelling van de criteria waaraan de belangrijkste doelgroepen moeten voldoen; Validatie van de waarde propositie en samenstelling DMU
Check + optimalisatie LinkedIn profiel leden van het salesteam
Inrichten eerste campagne met unieke leadgeneratie tool en uitleg dashboard
Evaluatie voortgang na 2 & 4 weken
Vaststelling conversies en verbeteringsvoorstel
Leadgeneratie 2de en 3de graad contacten in gewenste doelgroepen
Nurture campagnes 1e graad contacten
Uitnodiging campagne voor webinars/events 1e graad
Introductie nieuwe producten bij de juiste doelgroep
Wanneer er behoefte is om de markt permanent gestructureerd en efficiƫnt te benaderen.
Alle accountmanagers die verantwoordelijk zijn voor new business, cross- en upsell
De sales directeur/manager voor monitoring en bijsturen teamleden