Doen wat nodig is. Creëer en biedt passende toegevoegde waarde proposities aan de meest kansrijke doelgroepen.
Een scherpe analyse is het fundament voor het maken van de juiste keuzes. De praktijk leert dat veel bedrijven na het inschakelen van een bureau en weken hard werken, bedolven worden onder een dik rapport, dat helaas vaak multi-interpretabel is.
Consultancy moet een scherpe definitie van de probleemstelling, de uitdagingen en de oplossingsrichtingen opleveren. Het dient als bewijslast voor de gekozen koers en de benodigde investeringen.
BIT gebruikt haar BRAM methodiek – Business Rendement Acceleratie methodiek - en houdt scherp rekening met de BAHAMAS: Bijna Alles Hangt Altijd Met Alles Samen.
Alle disciplines en afdelingen dienen klanttevredenheid centraal te hebben staan. BRAM heeft afhankelijk van het bedrijf en de situatie waarin het verkeert, een doorlooptijd van twee tot maximaal 10 werkdagen.
Intakegesprekken met een doorsnede van de managers en medewerkers
Bestuderen van relevante bedrijfsgegevens
Lezen van de aanwezige plannen, marktinformatie
Doorgronden van de aanwezige bedrijfsprocessen
De uitkomst is een Scherp Plan van Aanpak dat veelal grotendeels zelf door de organisatie kan worden geïmplementeerd. Grootste uitdaging is het creëren van draagvlak d.m.v. een solide uit te voeren veranderplan en het leren toepassen van Plan Do Check Act.
In het plan zijn de deliverables opgenomen samen met een onderbouwde ROI en geprognotiseerde
rendementsgroei.
Iedere onderneming moet minimaal tweejaarlijks een audit doen. Wanneer er strategische keuzes gemaakt moeten worden, is een degelijke onderbouwing direct vereist.
Bij de intake een dwarsdoorsnede van de organisatie, bij de uitvoering het MT of de Leading Coalition, c.q. de leden van het Change/projectteam.